Hallitus tiedottaa (2018 helmikuu)

VALOKUITUKAAPELI

Nyt olemme vihdoin siinä pisteessä, että lähiaikoina Elisa lähettää myyntikirjeen kaikille niille, joilla ei vielä ole valokuitukaapelia tuotu sisälle asuinrakennukseen. Kirjeessä pitäisi olla selvät ohjeet miten toimitaan ja tilataan se boxin (modeemin) asennus, joka kuuluu sovittuun 790:n euron hintaan.

Valokuidun hinta laskutetaan sitten kun kirje on lähetetty. Niiden osalta, jotka ovat ottaneet vesi/jätevesi- liittymän osamaksulla, tuo kaapelin hinta sisältyy jo osamaksueriin.

Asennuksen lisäksi Elisa tarjoaa monia ohjelmapaketteja erilaisin hinnoin. Ne ovat kokonaan jäsenen ja Elisan välisiä asioita, eivätkä liity osuuskuntaan mitenkään. Toivotamme nautinnollisia hetkiä valokuidun parissa!

RATSULAN-SEURAKUNNAN ALUE

Tämä alue on otettu käyttöön. Korkeuserot ovat kuitenkin niin suuret, että jouduimme asentamaan uuden linjapumppaamon sahanlahden rantaan. Pumppaamo asennettiin nyt viikolla neljä tänä vuonna.

VUOTOJA JÄTEVESIVERKOSTOON

Joudumme maksamaan kaupungille noin 4000 kuutiota enemmän jätevedestä kuin mitä saamme laskutettua jäseniltä. Tämän hinta on yli 12.000 euroa. Tulemme kevään aikana tarkastamaan kaikki pumppaamot ja näin eliminoimaan mahdolliset vuodot. Vuotomahdollisuudet ovat muun muassa seuraavat: Meriveden pääsy pumppaamoon, kaapelien läpiviennit, sokkelivesien johtaminen pumppaamoon jne.

Voit myös itse tarkkailla pumppaamoasi ja ilmoittaa meille havannoistasi.

HALLITUS